Zespół Szkół w Rokitach

Szukaj
Godzina:

Idź do treści

Plan Zajęć Pozalek.

Projekty


Plan zajęć realizowanych w ramach projektu
" Uczenie się jest cool"



Dzień tygodnia

Czas trwania zajęć

Prowadzący

Grupa uczniów

Poniedziałek

14:30 - 16:00

Marzena Bartelik
Emilia Jaśniak

KL. IV - VI

Wtorek

14:30 - 16:00

Halina Krauze

KL. IV - VI

8:00 - 8:45

Maria Jaszewska

KL. III i kl. IV

Środa

14:30 - 16:00

Dorota Finster - Dziadek
Jolanta Szczerba

Kl. 0 - III

14:30-15:15

Bożena Labuda

Kl. IV - VI

Czwartek

8:00 - 8:45

Piotr Szczerba

KL. IV i kl. VI

Piątek

15:15 - 16:15

Maja Pobłocka

KL. IV - VI

13:40 - 14:25

Bożena Labuda

Kl. 0 - IV

Zajęcia pozaszkolne

  • Żywe lekcje historii
  • Warsztaty dziennikarskie
  • My, ja i fotografia
  • Czerpanie papieru
  • Baseball
  • Filcowanie
  • Pracownia ceramiczna
  • Edukacja finansowa. Zarządzanie własnym biznesem
  • Debaty szkolne
  • Zabawa z makaronem


Żywe lekcje historii

  • Głównym celem tych zajęć jest poszerzenie wiedzy historycznej uczniów w atrakcyjny dla nich sposób
  • Uczniowie będą mieli okazje zobaczyć jak wyglądało życie w średniowieczu: będą mogli obejrzeć pojedynki rycerskie, przymierzyć uzbrojenie, nauczyć się tańców z epoki, zobaczą jakie noszono stroje oraz dowiedzą się ciekawych informacji o historii swojego państwa i regionu.
  • Uczniowie poznają elementy polskiej kultury oraz tradycje oręża polskiego
  • Poprzez przedstawienie wartości rycerskich jako uniwersalnych wartości rządzących średniowieczną Europą poznają fakt, iż nasz kraj już od najdawniejszych czasów mimo zachowania swoistej odrębności był od zawsze częścią swoistego europejskiego dziedzictwa kulturowego
  • Będą mieli okazje uczestniczyć w konkursach z nagrodami



Warsztaty dziennikarskie

  • Czasopisma i gazety oraz ich adresaci
  • Bogacenie słownictwa związanego z dziennikarstwem
  • Na czym polega praca dziennikarzy. Warsztat dziennikarski
  • Rodzaje wypowiedzi: słowne i graficzne
  • Sposoby tworzenia gazety
  • Korzystanie z różnych źródeł informacji - Internet, biblioteka, wywiady
  • Układ graficzny gazety
  • Wycieczka do redakcji "Głosu Pomorza" (lub innej)
  • Zbiorowe i indywidualne redagowanie artykułów informacyjnych, sprawozdań, listów, reportaży
  • Nadawanie tytułów tekstom
  • Swobodne rozmowy na tematy związane z wydawaniem poszczególnych numerów gazetki szkolnej
  • Redagowanie gazetki z wykorzystaniem programów komputerowych



My, ja i fotografia

  • Dzieci uczestniczące w zajęciach nabędą podstawową wiedzę na temat historii fotografii, kompozycji
  • Zaznajomią się z budową i głównymi możliwościami aparatu zarówno cyfrowego jak i analogowego
  • W trakcie zajęć zostaną przeprowadzone warsztaty z użyciem profesjonalnego oświetlenia, w którym dzieci będą mogły przeprowadzić sesję fotograficzną, wykazując się swoją kreatywnością poprzez odpowiednie ustawienie fotografowanej osoby, użycie rekwizytów
  • Zdjęcia te będą wykorzystane jako element kolażu fotograficznego, w którym dzieci będą wyklejały ze zdjęć własnoręcznie wykonanych jedno duże zdjęcie, w którym przedstawią siebie na tle wszystkich miejsc, budynków, które ich zdaniem są atrakcyjne, godne pokazania z miejscowości w której żyją
  • Zostanie również zaprezentowana wystawa fotograficzna prezentująca fotoreportaż z jednego dnia miejscowości w której żyją dzieci



Czerpanie papieru

  • Na tych zajęciach dzieci poznają dzieje powstania papieru i początków piśmiennictwa
  • Każdy uczestnik własnoręcznie wykona swoją kartkę z zatopionymi płatkami kwiatów metodą czerpania papieru
  • Dzieci wykonają różne prace plastyczne, które na zakończenie zajęć zostaną zaprezentowane na wystawie
  • Każdy uczestnik odciśnie pieczęć w laku i napisze atramentem i gęsim piórem swoje imię lub cytat
  • Wszyscy uczestnicy wykonają dyplomy ,który przypieczętują pieczęcią lakową.



Baseball

  • Dzieci nauczą się grać w baseball
  • Poznają historię i zasady tej gry
  • Stworzą juniorską drużynę baseballa



Warsztaty z filcowania

  • Współcześnie ręczne filcowanie wełny w Europie jest bardzo popularną metodą edukacji artystycznej
  • Z zajęć z filcowania korzystać mogą dzieci i młodzież
  • Praca z wełną owczą i samodzielne zamienianie jej w trójwymiarową formę daje nieograniczone możliwości i wspomaga rozwój wyobraźni, zdolności manualne
  • Zajęcia filcowania wełny zwiększają wrażliwość, integrują grupę, są proste do zrealizowania w każdych warunkach
  • Zajęcia ręcznego wytwarzania filcu to twórcza zabawa naturalnym surowcem i wielowiekową historią filcowania
  • W ramach zajęć dzieci wykonają kwiatuszek, bransoletkę, ozdoby choinkowe, aniołki, girlandy, pacynki, formy zamknięte: etui, piórnik itp.
  • Na zakończenie zajęć uczestnicy wykonają jedną wspólną dużą pracę i wykonane przedmioty posłużą jako rekwizyty do przedstawienia na pacynkach



Pracownia ceramiczna

  • Zapoznanie się dzieci z codziennym cyklem produkcji
  • Odbędzie się krótki wykład z historii ceramiki
  • Dzieci w ramach zajęć będą malować wstępnie wypalone wyroby
  • Nauczą się lepić przedmioty z gliny plastycznej
  • Wykonane prace zostaną zaprezentowane na wystawie



Edukacja finansowa. Zarządzanie własnym biznesem

  • Rozwój umiejętności liczenia, kalkulowania, tworzenia zestawień matematycznych, logicznego myślenia oraz rozwoju zdolności uczniów do planowania przedsięwzięć i prowadzenia ich dla osiągnięcia zamierzonych celów
  • W trakcie zajęć uczniowie odgrywają role kupujących i sprzedających
  • Przedstawienie zagadnień związanych z znaczeniem, funkcją i wyglądem pieniądza, nominałów banknotów i monet polskich oraz euro
  • Uczniowie w ramach zajęć zaprojektują "polskie" euro
  • Dzieci dowiedzą się, na czym polega lokowanie oszczędności w banku
  • Uczniowie uświadamiają sobie korzyści wynikające z ubezpieczania osób i majątku oraz korzyści wynikające z podejmowania różnorodnych inicjatyw, w tym m.in. inwestowania w siebie samego.


Debaty szkolne

Już w lutym 2012 zapraszamy wszystkich chętnych uczniów i uczennice do wzięcia udziału w niesamowitych warsztatach, których tematyka będzie obejmować zagadnienia związane z debatą szkolną.

Co to jest debata?
Debata jest wymianą poglądów, które zostają zaprezentowane w kulturalnej, przyjętej przez obie strony formie.

Dlaczego warto się zapisać?
Dla rozwinięcia kompetencji kluczowych: kompetencji społecznych i obywatelskich oraz porozumiewania się w języku ojczystym.

Co zyskacie?

  • zwiększycie umiejętności poprawnego posługiwania się językiem ojczystym pod względem stylistycznym i gramatycznym;
  • poszerzycie wiedzę na temat możliwości stosowania środków stylistycznych wzmacniających wypowiedź;
  • zwiększycie umiejętności krytycznego myślenia na temat otaczającego nas świata;
  • zwiększycie umiejętności patrzenia na wiele zagadnień z różnych punktów widzenia;
  • zwiększycie umiejętności poszukiwania informacji i przedstawiania ich w formie logicznych argumentów;
  • zwiększycie umiejętności i odwagę kwestionowania utartych przekonań;
  • zwiększycie poczucie odpowiedzialności za własne wypowiedzi, szacunku dla wypowiedzi innych ludzi, umiejętności konstruktywnego porozumiewania się w różnych środowiskach;
  • zwiększycie umiejętności pracy zespołowej;
  • zwiększycie motywację do dalszego rozwoju zainteresowań.



Zabawa z makaronem

Własnoręcznie wykonana ozdoba może przynieść więcej radości niż wymyślny produkt ze sklepu. A wykonać ją można z tak powszechnego materiału jak makaron. Wybór form jest ogromny i aż prosi się o twórcze wykorzystanie.
Wykonywanie ozdób z makaronu jest świetną zabawą. Pomoże to z pewnością w rozwoju wyobraźni. Może też być doskonałym prezentem dla rodziny z okazji dnia Mamy, Taty, Babci i Dziadka.
Zapisz się już dziś i wykonaj własny pojazd, zwierzątko, dom….
Udekoruj gotowy wyrobów farbami….



Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.


Powrót do treści | Wróć do menu głównego